|
Volební soutěž je fraška15. 10. 2008 - lira TZ Liberální reformní stranyvolební soutěž je fraška a) skandální neschopnost médií učinila z voleb finanční dostihy mezi (lokálními financemi/desítky miliónů a vládní inzercí/10miliónů) ODS a (desítkami miliónů z centrály) ČSSD b) státní média jsou lepší než soukromá =============================== Není to pro liberála snadné přiznat, ale skandální neschopnost médií zvládnout krajské a senátní volby alespoň jako náznak servisu divákům /čtenářům /posluchačům ukázala, že přes možnosti moderní techniky obejít kapacitní limity (rozsah stran, stopáž), soukromá média kampaň zvládla hůře než státní ČT a ČRo. Tak snadnou věc, jako dát na web odpovědi všech kandidujících subjektů udělala pouze jednou alibisticky ČT viz: -http://www.ct24.cz/volby-cr-2008/volebni-anketa/31666-volebni-anketa-v-jihomoravskem-kraji/- . Např. ČRo Brno nabídl kandidujícím stranám prostor v jedné hodinové diskuzi (2-3diskutující), ale nezajistil z něj přepis na webu pro další možné využití a srovnání odpovědí. Česká média by si ráda hrála na hlídací psy demokracie, ale sama brání svobodné, férové soutěži a nahrazují ji kartelem vybraných = sněmovních stran, kterým nabízí prostor neadekvátní jejich podpoře jak mezi voliči, tak v celé populaci (i nejsilnější strany dostanou kolem 10% hlasů všech občanů). Některá média (Deníky, Právo) během kampaně změnila regionální část na reklamní tiskovinu mající jen doplňkové zpravodajství k záplavě volební inzerce. Přesně podle klasické definice soukromého rádia: "tok reklami tu a tam přerušovaný hudbou". Skutečně je tak těžké, aby 1-6x týdně portály iDnes, DenikuJM, Novinek, ČTK, Aktualne.CZ, atd., položily VŠEM kandidujícím subjektům v jednotlivých krajích a senátních obvodech 1-x otázky (např. Deníky i MFD to občas v tištěné podobě dělají u vybraných 3-6subjektů)? Je to neschopnost nebo zájem podpořit zavedené strany štědře platící inzerci? Liberálové chtějí změnu volebních pravidel Liberálové vyzývají ostatní politické strany, aby podpořily diskuzi o změně pravidel financování a realizace volebních kampaní (finanční stropy/návrh ČSSD, prokazování výdajů/návrh SZ, snížení státních příspěvků stranám/návrh LiRA, zvýšení volebních kaucí, zavedení korespondenčního hlasování) s cílem vrátit férovost do volební soutěže a zastavit finanční dostihy z často pochybných zdrojů. perlička závěrem: dnes na jižní Moravě odstoupila jedna strana (FIS) z voleb - jen tímto zoufalým krokem se doklázala dostat do médií pro svých "pět řádků slávy". |
|